Piszesz CV? Potrzebujesz wskazówek, gotowych rozwiązań, jesteś we właściwym miejscu.
Na otokariera oferujemy Ci gotowe, przykładowe wzory CV 2020 i 2021 do pobrania na wiele stanowisk pracy m.in. do korporacji.
Znajdziesz tu profesjonalne szablony życiorysu zawodowego / CV zarówno w formacie DOC (MS. WORD), PDF, jak i narzędzie - program online do pisania CV, oczywiście program: kreator jak i wszelkie materiały są za darmo / całkowicie bezpłatnie (free).
I co istotne, przykłady gotowego wzoru CV charakteryzują się nowoczesną formą, są przejrzyste i czytelne, sprawia to że bardzo dobrze prezentują się na tle innych aplikacji.
Profesjonalna zawartość prezentowanych dokumentów rekrutacyjnych (Curriculum vitae i list motywacyjny) zapewne przyciągnie uwagę pracodawcy, co w praktyce przypuszczalnie przełoży się na większą ilość zaproszeń kandydata do kolejnego etapu rekrutacji.
Na stronie znajdziesz informacje które możesz wykorzystać do pisania swojego życiorysu zawodowego:
Bez względu czy pobierzesz CV wzór DOC (po pobraniu możliwa edycja w programie np. MS WORD) czy skorzystasz z darmowego kreatora CV online do PDF, skorzystaj ze wskazówek - przykładów przygotowanych dokumentów na konkretne stanowisko pracy. Zespół "OTO KARIERA" przygotował aplikacje / szablony CV na kilkadziesiąt popularnych stanowisk pracy.
Powyższe szablony CV zostały napisane / wygenerowane przy pomocy programu online (bezpłatnego kreatora CV zapis do PDF) dostępnego w tym serwisie.
REKLAMAOto losowa lista przykładowych aplikacji, sprawdź oferowane gotowe CV wzory, wybierz dokument na stanowisko które Ciebie interesuje, dostępne wskazówki i przykłady m.in. które możesz zaimportować do swojego życiorysu zawodowego:
Więcej szablonów CV na innych stronach naszego serwisu:
Szukasz pracy w biurze (np. w korporacji)? Na stanowisku które wymaga od Ciebie m.in.:
Rubryka "O mnie" zaraz po fotografii kandydata przyciągnie uwagę pracodawcy, dlatego ważne jest aby zwięźle (2-3 zdaniach) ale przy tym umiejętnie zaprezentować m.in. przyszły cel zawodowy, posiadane doświadczenie zawodowe kandydata, umiejętności, cechy osobowości, wiek kandydata. Pamiętaj, informacje które chcesz przekazać w rubryce "O mnie" i w kolejnych sekcjach muszą być dopasowane do stanowiska pracy na które aplikujesz.
Przykład sekcji O mnie / Podsumowanie zawodowe w CV wzorze pracownika biurowego:
Mam 28 lat, jestem osobą komunikatywną, skrupulatną, sumienną o dobrych zdolnościach organizacyjnych. Posiadam 3-letnie doświadczeniem zawodowe zdobyte w międzynarodowej firmie na stanowisku "Asystentka biura i rekrutacji". W stopniu zaawansowanym posługuje się językiem angielskim i hiszpańskim. Biegle obsługuje komputer i oprogramowanie biurowe m.in. pakiet MS Office. Z miłą chęcią podejmę pracę w firmie XYZ na stanowisku "Asystentka Dyrektora".
Stanowisko asystentki dyrektora, prezesa, biura itd. / sekretarki / recepcjonistki etc. wymaga od pracownika nie tylko umiejętności i zaangażowania w pracę ale też zadbanego, schludnego wizerunku.
Zadbaj o dobrą fotografię w CV, najlepiej w formie biznesowej (charakter mniej formalny od zdjęcia dokumentowego), jeżeli takiej fotografii nie posiadasz, warto skorzystać z pomocy zawodowego fotografa.
Według statystyk portalu LinkedIn brak zdjęcia profilowego na ich portalu sprawia że osoba otrzymuje o wiele mniej ofert współpracy zawodowej a niżeli osoba która to zdjęcie profilowe zamieściła. Podobnie sytuacja wygląda z życiorysem zawodowym, przy dużej konkurencji brak zdjęcia w CV może obniżyć Twoje szanse na zdobycie pracy.
Doświadczenie - jedna z kluczowych rubryk w CV, to w tej sekcji pracodawca szuka ważnych informacji m.in. jakie kompetencje zawodowe już posiada kandydat, z jakimi zadaniami miał już styczność.
W zakładce doświadczenie zaprezentuj drogę zawodową w sposób usystematyzowany i wyczerpujący. Podaj nazwę firmy, miejsce pracy (miejscowość), okres pracy (data od-do), wypunktuj najważniejsze obowiązki pełnione w ramach stanowiska (używaj słów kluczy, tzn. wyrazów ważnych i ściśle powiązanych z danym stanowiskiem na które aplikujesz).
Przykład doświadczenia zawodowego w szablonie CV na stanowisko - "Pracownik biurowy":
08/2015 - 09/2018
Firma Usługowo-Handlowa "XYZ", Poznań
Stanowisko: asystentka biura i rekrutacjiNajważniejsze obowiązki:
- wsparcie kadry kierowniczej po przez planowanie logistyczne wyjazdów służbowych, rozliczanie kosztów delegacji, umawianie i organizacja zebrań służbowych, prowadzenie i pilnowanie kalendarza spotkań;
- bieżąca administracja w biurze m.in. prowadzenie dokumentacji, archiwizacja dokumentów, koordynacja przepływu dokumentów;
- prowadzenie rozmów telefonicznych i korespondencji elektronicznej w języku angielskim z międzynarodowym zespołem (pracownikami firmy) i kontrahentami firmy.
W powyższej rubryce możesz wymienić Twoje kompetencje miękkie i twarde (przykład kompetencji miękkich: zaangażowanie, odpowiedzialność, umiejętności interpersonalne, inteligencja emocjonalna, etc.)
Przykład umiejętności w szablonie CV pracownika biurowego:
- dobre umiejętności interpersonalne i komunikatywność;
- wysoka kultura osobista;
- zdolności organizacyjne i umiejętność oznaczenia priorytetów;
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1;
- bardzo dobra obsługa komputera i oprogramowania: "eArchiwista", "Kalendarz Google" i inne.;
- MS Excel - średnio zaawansowany (tabele przestawne, wyszukiwanie i sortowanie, budowanie formuł);
- MS Word - zaawansowany;
- MS PowerPoint - średnio zaawansowany;
- czynne Prawo Jazdy kat. B;
W tej sekcji CV wpisz ukończone kursy, szkolenia które pomagają oraz uefektywniają realizację zadań na stanowisku pracownika biurowego.
Przykład:
Szkolenie: Wykwalifikowany Office Manager - Administracja Biurem - 2018
Organizator szkoleń: ARK ConsultingSzkolenie: Korespondencja w biurze - przygotowanie pism, obieg i archiwizacja dokumentów biurowych - 2019
Organizator szkoleń: ARK Consulting
Wszystkie wiadomości o zdobytym wykształceniu zamieszczamy w odwrotnej kolejności chronologicznej (najnowsze pozycje wpisujemy na samej górze wzoru CV).
Przykład zastosowany w szablonie CV pracownika biura:
2015 - 2016
Policealna Szkoła Biznesu w Warszawie
Uzyskany tytuł: technik administracji
2011 - 2014
II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego w Warszawie
Uzyskany tytuł: uzyskałam świadectwo maturalne
Przykład:
- zdrowy tryb życia;
- rekreacyjna jazda na rowerze, aerobik;
- moda;
- literatura polska i angielska.
Zanim skorzystasz z szablonu CV i zaczniesz pisać swój życiorys zawodowy na stanowisko Menedżera restauracji, warto abyś zapoznał się ze specyfiką danego zawodu, o tym w dalszej części artykułu.
Głównym obowiązkiem Menedżera (ang. Managera) restauracji jest efektywne zarządzanie restauracją oraz personelem restauracji. Kluczowym słowem jest słowo "efektywność" oraz jego różne odmiany "sprawność", "wydajność", "skuteczność", "racjonalność".
Manager / kierownik restauracji dodatkowo dba o dobrą atmosferę w lokalu i na kuchni, oprawę i estetykę restauracji, zajmuje się organizowaniem różnego rodzaju przyjęć m.in. bankietów, spotkań kulturalnych oraz typowych imprez okolicznościowych: urodziny, chrzciny, wesela itd.
Menadżer restauracji dba o finanse restauracji, dba także o odpowiednie zaopatrzenie kuchni w asortyment, nadzorując ilość i jakość, odpowiednie pochodzenie składników i produktów.
Praca kierownika / managera restauracji - jak wygląda typowy dzień pracy? Zanim wybierzesz wzór CV i zaczniesz pisanie, przeczytaj:
Jedno można powiedzieć, praca na tym stanowisku to brak czasu na nudę, trzeba być przygotowanym na nowe wyzwania i na ciężką stresującą pracę, mieć przygotowane w głowie scenariusze działania na różne sytuacje kryzysowe, które mogą zawsze się wydarzyć.
Wyobraź sobie że jest awaria nie na kuchni prądu - piekarniki stanęły, albo brak wody, lub jest jakaś inna awaria np. kanalizacji, kolejny przykład - brak ważnej dostawy mięsa i innych niezbędnych produktów aby np. przygotować bankiet, inny przykład - większość załogi kuchni idzie na zwolnienie lekarskie (L4), i jeszcze przykład nowy kelner w stresie pomieszał wszystkie zamówienia gości lokalu.
Jeżeli masz odpowiednie przygotowanie merytoryczne, masz cechy lidera (kierownicze) i uważasz że poradzisz sobie z taką ilością trudności? Gratulacje! To może oznaczać jedno, że sprawdzisz się na stanowisku managera restauracji. Zacznij pisać CV, znajdziesz tu potrzebne narzędzia i materiały, do dyspozycji masz wzory CV (do pobrania w popularnym formacie DOC), lub do wyboru - całkowicie darmowy, intuicyjny, prosty w obsłudze, dostępny online 24 godziny na dobę, sprawdzony kreator CV do formatu PDF.
Rubryka "O mnie" to krótki 2-3 zdaniowy opis w którym powinny być zawarte m.in. informacje takie jak: cel zawodowy, doświadczenie, kwalifikacje miękkie i twarde.
Przykład rubryki "Podsumowanie zawodowe" - CV wzór dla kierownika / managera restauracji:
Mam 30 lat i wykształcenie gastronomiczne, posiadam 4-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w hotelu, znam dobrze branżę hotelarsko-gastronomiczną. Jestem osobą operatywną, dobrze zorganizowaną, otwartą i komunikatywną o analitycznym umyśle. Biegle posługuje się językiem angielskim. Chętnie wykorzystam swoje umiejętności w Państwa restauracji na stanowisku "manager restauracji".
Odpowiednia fotografia w CV jest tak samo ważna jak poprawne zdjęcie do dowodu czy paszportu. Profesjonalne zdjęcie w życiorysie zawodowym powinno mieć dobrą jakość i format biznesowy, wartko zainwestować kilkadziesiąt PLN i skorzystać z usług zawodowego fotografa.
Bardzo ważna rubryka w CV, pracodawca tutaj będzie szukał ważnych informacji m.in.: czy posiadasz doświadczenie w zarządzaniu kadrą ludzką, czy potrafisz nadzorować stan magazynowy i zamówienia, czy masz doświadczenie w sprawach organizacyjnych etc.
Przykład w CV, etat / pełniona funkcja "Manager restauracji":
10/2017 - 02/2019
Restauracja "Cucina 88", Poznań
Stanowisko: manager restauracjiNajważniejsze obowiązki:
- efektywne zarządzanie personelem na kuchni i na sali;
- dbanie o najwyższą jakość obsługi gości restauracji;
- stały monitoring stanu magazynowego (ilościowego i jakościowego), pilnowanie zakupów i dostaw;
- podtrzymywanie kontaktu z dostawcami i podwykonawcami;
- dbałość o przyjazną atmosferę i odpowiedni wystrój restauracji;
- organizowanie przyjęć, bankietów, uroczystości;
- przeprowadzanie zabiegów reklamowych i marketingowych;
- obserwowanie rynku i posunięć konkurencji;
- badanie potrzeb klientów;
- nadzór nad wypełnianiem norm zewnętrznych i wewnętrznych i przestrzegania przepisów BHP i PPOŻ;
- udzielanie / organizowanie szkoleń dla personelu;
- prowadzenie spraw personalnych m.in. rekrutacja nowych pracowników, ustalanie grafiku pracy, ustalanie urlopów.
Idealne miejsce na określenie Twoich kompetencji miękkich i twardych. Dobrze jeżeli w tej rubryce pracodawca znajdzie odpowiedzi na obszerne pytanie: Czy potrafisz analizować problemy i znajdować dobre rozwiązania, czy jesteś w stanie motywować np. personel restauracji do osiągania wyznaczonych celów oraz systematycznie podnosić efektywność swoich działań?
Przykład umiejętności twardych i miękkich we wzorze CV Managera:
- duża wiedza z obszaru zagadnień gastronomicznych;
- zdolności organizacyjne;
- operatywność i zaangażowanie;
- umiejętność motywowania personelu i podtrzymywania dobrych relacji;
- odporność na stres;
- wysoka kultura osobista;
- rzetelność i skrupulatność;
- otwartość i komunikatywność;
- czynne prawo jazdy kat. B;
- biegła znajomość jęz. angielskiego na poziomie B2.
Ukończyłeś wartościowe kursy powiązane branżą gastronomiczną lub zarządzaniem etc. warto o tym napisać w CV.
Przykład dla Managera:
Szkolenie: Motywowanie pracowników i budowanie zaangażowania - 2018
Organizator szkoleń: Centrum Rozwoju KardSzkolenie: Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach w zarządzaniu - 2017
Organizator szkoleń: Centrum Rozwoju KardSzkolenie: Profesjonalny Manager Gastronomii - 2016
Organizator szkoleń: Akademia Gastronomii
Wystarczy że dodamy ostatnio ukończoną uczelnię / szkołę, chyba że poprzedni etap kształcenia jest powiązany z tym co zamierzasz robić.
Przykład:
2013 - 2016
Uniwersytet Łódzki
Kierunek: zarządzanie zasobami ludzkimi
Uzyskany tytuł: licencjat z zarządzania zasobami ludzkimi
2008 - 2013
Zespół Szkół Gastronomicznych w Poznaniu
Uzyskany tytuł: technik kucharz
Na tym stanowisku od kandydata wymaga się zaangażowania w powierzone mu zadania, dobrej kondycji i sprawności fizycznej, dokładności i wydajności w pracy, a także doświadczenia w realizacji różnego typu prac.
Pracownik fizyczny najczęściej znajdzie zatrudnienie w pracach budowlanych, ogólnobudowlanych, a także w pracach magazynowych (załadunek, rozładunek), w pracach porządkowych etc.
Napisz kilka zdań o sobie (3-4 zdania), jaki jest twój profil zawodowy(czym się zajmujesz zawodowo), wymień swoje mocne strony m.in. kwalifikacje, umiejętności, cechy osobowości.
Przykład "Podsumowanie zawodowe" w CV - pracownika fizycznego / ogólnobudowlanego:
32-letni pracownik fizyczny / ogólnobudowlany, z doświadczeniem m.in. w pracy na budowie, chętnie podejmie zatrudnienie w Państwa firmie. Szybko się uczę nowych zadań/prac, powierzone mi zadania zawsze staram się wykonać dokładnie i solidnie. Jestem osobą rzetelną, koleżeńską, z umiejętnością dobrej współpracy w zespole, o dobrej kondycji fizycznej. Posiadam obszerną wiedzę na temat prac budowlanych, ogólnobudowlanych, porządkowych i ogrodniczych.
Zwiększ swoje szanse dodaj zdjęcie do wzoru CV (zadbaj o dobrą jakość fotografii), dzięki darmowemu / bezpłatnemu kreatorowi (aplikacja online dostępna na stronie otokariera) zamieszczanie zdjęć w dokumencie jest bardzo proste (intuicyjne) i szybkie.
Bardzo ważna rubryka w CV, pracodawca tutaj będzie szukał ważnych informacji m.in.: czy posiadasz doświadczenie w zarządzaniu kadrą ludzką, czy potrafisz nadzorować stan magazynowy i zamówienia, czy masz doświadczenie w sprawach organizacyjnych etc.
Przykład zaczerpnięty z szablonu CV pracownika od spraw remontowych i wykończeniowych w budownictwie:
11/2016 - 01/2019
Remonty od A do Z, Warszawa
Stanowisko: pracownik budowlanyNajważniejsze obowiązki:
- prace remontowe i wykończeniowe;
- montaż profili metalowych i płyt gips-karton;
- prace wykończeniowe: szpachlowanie, gładzie, szlifowanie, malowanie, tapetowanie;
- wyrównywanie posadzek, kładzenie paneli, listwowanie;
- elektryka - przenoszenie, dokładanie nowych punktów: gniazda, oświetlenie;
- szacowanie, zakup i dowóz materiałów budowlanych potrzebnych do wykonania zleconych prac.
Tutaj możesz wpisać swoje umiejętności twarde i miękkie potrzebne w zawodzie m.in. ogólnobudowlanym.
Przykładowe umiejętności w szablonie CV budowlańca / pracownika fizycznego:
- czynne Prawo Jazdy kategorii B;
- umiejętność obsługi urządzeń budowlanych i ogrodniczych;
- umiejętność czytania dokumentacji technicznej;
- dokładność, solidność i terminowość.
Ukończyłeś wartościowe kursy powiązane branżą w której chcesz pracować? Jeżeli tak, warto o tym napisać w rubryce "Kursy / szkolenia". Skorzystaj z naszego wzoru CV.
Przykłady:
Szkolenie: Pracownik Remontowo-Budowlany - 2019
Organizator szkoleń: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Wa-wieSzkolenie: Malarz - Tapeciarz - 2019
Organizator szkoleń: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Wa-wieSzkolenie: Glazura i Terakota - Układanie - 2017
Organizator szkoleń: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Wa-wie
Wystarczy że zamieścisz ostatnio ukończoną szkołę, chyba że wcześniejszy etap edukacji jest również powiązany z Twoim zawodem.
Przykład:
2013 - 2016
Zespół Szkół Budowlanych w Wyszkowie
Uzyskany tytuł zawodowy: monter zabudowy i prac wykończeniowych w budownictwie
Liczba osób zatrudnionych w bankach, instytucjach bankowych szacuje się na dzień dzisiejszy na liczbę około 120 tys. osób, w najbliższych latach sporą liczbę etatów czeka redukcja a nawet likwidacja, a to za sprawą postępującej na szeroką skalę informatyzacji w bankowości.
Najwięcej ofert pracy w bankowości, (których nie da się łatwo zastąpić maszyną) dotyczy m.in. stanowisk: "Specjalista ds. sprzedaży", "Specjalista ds. optymalizacji ryzyka kredytowego", "Doradca klienta", "Opiekun klienta", "Specjalista ds. obsługi klienta", "Konsultant bankowy", "Przedstawiciel bankowy ds. sprzedaży kredytów", "Doradca klienta korporacyjnego","Specjalista w obszarze bankowości detalicznej" etc.
Podstawą bankowości jest sprzedaż produktów bankowych (m.in. kredytów, pożyczek). Sprzedaż generuje najbardziej wymierne zyski dla banku.
Zadania i obowiązku pracownika banku? Większość zadań na wielu stanowiskach będzie się powtarzała, a główne z nich to:
W kilku zdaniach opisz siebie i swoje mocne strony które powodują, że jesteś dobrym bankowcem (o ile masz już doświadczenie w bankowości), to także dobre miejsce aby wymienić 2-3 cechy kompetencji miękkich i twardych.
Przykład "O mnie" w CV dla pracownika banku:
Specjalista ds. obsługi klienta banku z 4-letnim doświadczeniem, posiadający szeroką wiedzę o produktach bankowych. O doskonałych umiejętnościach komunikacji społecznej, ambitny, ukierunkowany na wysoko wyznaczone cele, biegle posługujący się językiem angielskim. Chętnie podejmie pracę w Państwa Banku, aby wspólnie realizować wytyczne Banku DB.
Praca w banku polega zwykle na bezpośrednim kontakcie z klientem, dlatego oprócz kompetencji kandydata, pracodawca zwraca uwagę także na odpowiedni wizerunek kandydata, chodzi głównie o to, aby osoba na to stanowisko była zadbana, stosowała się do Dress code instytucji. Moja rada, dodaj swoją fotografię do szablonu CV (postaraj się o dobrą jakość zdjęcia), za pomocą darmowego kreatora CV (program online dostępny na naszej stronie) zamieszczanie zdjęć w życiorysie zawodowym jest bardzo łatwe (intuicyjne).
Przykład:
10/2017 - 02/2019
Deutsche Bank, Warszawa
Stanowisko: specjalista ds. sprzedaży produktów bankowychNajważniejsze obowiązki:
- aktywne pozyskiwanie oraz kompleksowa obsługa klientów indywidualnych;
- realizacja nakreślonych planów sprzedaży m.in. kredytów konsumenckich i hipotecznych;
- analizowanie potrzeb Klientów Banku oraz proponowanie właściwych produktów i usług;
- dbanie o wysoki poziom jakości obsługi Klienta, według standardów i wymagań Banku;
- budowanie pozytywnych długofalowych relacji z klientami Banku.
Tutaj możesz wpisać swoje umiejętności twarde i miękkie potrzebne w zawodzie dobrego bankiera.
I znowu wzorem CV - Konsultant klienta, przykład umiejętności:
- duża wiedza na temat produktów bankowych dedykowanych do klienta indywidualnego;
- chęć ciągłego rozwoju zawodowego oraz poszerzania kompetencji;
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego na poziomie - C1;
- komunikatywność, uprzejmość i zaangażowanie w realizacje założeń strategii Banku;
- wysoka kultura osobista i dbałość o przestrzeganie Dress Code Banku;
- bardzo dobra obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych;
- MS Excel - poziom średnio zaawansowany (formuły finansowe, tabele przestawne, tworzenie formuł matematycznych).
Ukończyłeś wartościowe kursy? Handlowca / marketingowca / z obsługi klienta? Związana ze sprzedażą z obsługą klienta warto o tym napisać.
Przykłady:
Szkolenie: Skuteczna sprzedaż przez telefon - 2019
Organizator szkoleń: Pro OptimaSzkolenie: Skuteczny handlowiec / techniki sprzedaży - 2019
Organizator szkoleń: Centrum Rozwoju KadrSzkolenie: Profesjonalna obsługa trudnego klienta - 2017
Organizator szkoleń: Centrum Rozwoju Kadr
Nazwa uczelni, zdobyty tytuły, w przypadku braku doświadczenia zawodowego do wykształcenia w CV możesz dodać dodatkowe informacje takie jak: tytuł pracy licencjackiej bądź magisterskiej, to może być dodatkowa istotna informacja dla pracodawcy.
Przykład:
2013 - 2016
Wyższa Szkoła Biznesu w Warszawie
Kierunek: administracja i zarządzanie
Uzyskany tytuł: licencjat ekonomii
Prawnik może pracować w takich instytucjach jak firmy doradcze, banki, kancelarie prawne, wydawnictwa prawnicze, firmy pośrednictwa finansowego.
Prawnikiem może zostać osoba o wyższym wykształceniu prawniczym. Osoba na tym stanowisku powinna cechować się: analitycznym i logicznym myśleniem, nieustającą chęcią samokształcenia, pracowitością, umiejętnościami organizacyjnymi, odpornością na stres.
Prawnik zwykle specjalizuje się w jednym szerokim lub w kilku obszarach prawa m.in. Prawo administracyjne, Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, Prawo rodzinne, Prawo europejskie, Umowy i transakcje handlowe, Podatki, cła i akcyza, Prawo karne, Spółki i prawo korporacyjne, etc.
W poniższym artykule przedstawiliśmy Wam profesjonalny dokument na podstawie wzoru CV (na stronie można skorzystać z darmowego generatora, do wyboru kilka szablonów CV, obsługa kreatora jest bardzo intuicyjna, wygenerowany dokument (CV bądź list motywacyjny) zapisujesz u siebie na dysku w formacie PDF).
Szablon wygenerowany za pomocą kreatora online dostępnego na stronie.
W kilku zdaniach przedstaw siebie i mocne strony które powodują, że będziesz dobrze wypełniał zawód prawnika o danej specjalizacji, to także idealne miejsce aby przedstawić 2-3 cechy umiejętności twardych i miękkich.
Przykład Podsumowanie zawodowe w CV wzorze prawnika:
Radca prawny z 5-letnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w obsłudze prawnej Firm i Spółek Usługowo-Handlowych. Specjalizuje się w doradzaniu w obszarze umów i transakcji handlowych a także podatków, ceł i akcyzy. Jestem osobą zorganizowaną, pracowitą a analitycznym umyśle, potrafię skutecznie reprezentować firmę przed sądami i urzędami. Chciałbym wykorzystać moją wiedzę i umiejętności zawodowe na stanowisku radcy prawnego w Allegro.pl sp. z o.o.
Osoba na stanowisku prawnika powinna zamieścić w CV fotografię dobrej jakości, najlepiej w formie biznesowej (warto w tym celu skorzystać z usług profesjonalisty - zawodowego fotografa).
Wymień najważniejsze obowiązki na stanowisku np. radcy prawnego.
Przykład:
12/2014 - 02/2019
Tedi Spółka Handlowa Sp. z o.o., Warszawa
Stanowisko: radca prawnyNajważniejsze obowiązki:
- prawne wsparcie w przebiegu negocjacji umów, kontraktów handlowych i transakcji biznesowych;
- sporządzanie i opiniowanie umów handlowych;
- uczestniczenie w pertraktacjach i renegocjacjach stron;
- sporządzanie umów i pism urzędowych;
- prowadzenie prawnej dokumentacji spółki;
- analiza dokumentów prawnych i zapewnienie bezkonfliktowości procedur.
W tym miejscu możesz zamieścić swoje umiejętności twarde i miękkie potrzebne w zawodzie skutecznego doradcy prawnego.
Umiejętności prawnika w szablonie CV:
- spostrzegawczość, dobra pamięć, komunikatywność;
- kreatywność, umiejętność logicznego myślenia;
- chęć do ciągłego samokształcenia i doskonalenia zawodowego;
- biegła znajomość języka angielskiego prawniczego w mowie i piśmie na poziomie - C1;
- odpowiedzialność, punktualność, zaangażowanie, wysoka kultura osobista.
Ukończyłaś/eś wartościowy kurs? Jeżeli tak, takiej informacji nie powinno zabraknąć w Twoim wzorze CV.
Przykłady:
Szkolenie: Sprawozdanie finansowe - 2019
Organizator szkoleń: EY Academy of BusinessSzkolenie: Łączenia jednostek gospodarczych - 2019
Organizator szkoleń: EY Academy of BusinessSzkolenie: Ochrona danych osobowych w biznesie. Implementacja RODO w przedsiębiorstwie - 2018
Organizator szkoleń: Akademia Beck
Podaj nazwę uczelni, specjalizację, zdobyty tytuł naukowy, dyplom.
Przykład:
2013 - 2016
Uniwersytet Warszawski
Kierunek: prawo i administracja
Uzyskany tytuł: magister prawa
Kosmetyczka przeprowadza zabiegi w ramach kosmetyki pielęgnacyjnej, upiększającej i leczniczej. W miejscu pracy w salonie kosmetycznym, z zachowaniem wszelkich wymogów sanitarnych wykonuje m.in. takie zabiegi jak: manicure i pedicure (kosmetyczny, leczniczy i biologiczny), usuwa zbędne owłosienie (depilacja woskiem, laserem etc.), przeprowadza zabiegi pielęgnacyjne oprawy oczu (brwi, rzęsy), wykonuje zabiegi pielęgnacyjne cery i dekoltu, a także czynności związane z kosmetyką upiększającą: makijaż dzienny, wieczorowy, charakteryzacja, udzielania porad kosmetycznych etc.
Jak zostać kosmetyczką (przeczytaj zanim zaczniesz pisać CV)? Kosmetyczką może zostać osoba która zdobyła dyplom i wiedzę (+odbyła praktyki) w szkole kosmetycznej. Branża kosmetyczna jest dynamiczną branżą, powstają coraz to nowe produkty, urządzenia i technologie wykorzystywane w gabinetach kosmetycznych, dlatego ważne jest aby kosmetyczki na bieżąco uzupełniały swoją wiedzę m.in. po przez specjalistyczne kursy i szkolenia aby być jak najlepszym specjalistą i ciągle pozostawać w aktualnym nurcie branży kosmetycznej. Doskonałym miejscem do obserwacji trendów w branży kosmetycznej są duże targi branżowe "Kosmetyczne", np. BEAUTY FORUM w Warszawie (odbywają się 2 razy w roku jesienią i wiosną), na targach jest szereg konferencji, nowości produktowych, urządzeń a wszystko okraszone pokazami.
Jakie cechy powinna posiadać kosmetyczka (podane przykłady możesz użyć w swoim wzorze CV)? Osoba na tym stanowisku jest wizytówką gabinetu kosmetycznego więc jej wizerunek powinien być zdecydowanie dobry, powinna być to osoba zadbana, zdrowa, dostępna, miła i pogodna. W pracy powinna cechować się dokładnością, sprawnością, wrażliwością, dobrym wzrokiem + rozróżnianiem barw i odcieni.
Praca dla kosmetyczki. Kosmetyczka może pracować w salonie piękności, gabinecie dermatologicznym, gabinecie lekarskim, w drogerii, może prowadzić szkolenia z zakresu kosmetologii np. na targach branżowych etc.
Szablon napisany przy pomocy kreatora PDF online dostępnego na stronie.
Napisz o sobie w kilku zdaniach, napisz o zdobytym doświadczeniu o cechach które sprawiają że jesteś dobrą kosmetyczką.
Przykład "Podsumowanie zawodowe" w CV kosmetyczki:
Kosmetyczka z 2-letnim doświadczeniem zdobytym w salonie urody. Jestem osobą pogodną, komunikatywną, dokładną i zaangażowaną w wykonywane zadania salonu. Posiadam szereg ukończonych szkoleń makijażu, manicure i pedicure, pielęgnacji skóry, zabiegów kosmetycznych na twarz i ciało. Szukam pracy w gabinecie kosmetycznym, w którym będę mogła wykorzystać moją wiedzę i doświadczenie oraz dalej rozwijać się zawodowo.
Zdjęcie w dokumencie aplikacyjnym / CV jest dobrze widziane przez pracodawcę, szczególnie fotografia osoby która aplikuje na stanowisko kosmetyczki, dobry wizerunek pracownika jest ważnym elementem salonu urody.
Wymień najważniejsze zadania i obowiązki / zabiegi jakie wykonywałaś w ramach zawodu kosmetyczki. Poniższe przykłady możesz wykorzystać do pisania swojego wzoru CV.
Przykład:
12/2014 - 02/2019
Salon Urody "Afrodyta", Warszawa
Stanowisko: kosmetyczkaNajważniejsze obowiązki:
- zabiegi pielęgnacyjne oprawy oczu m.in. regulacja brwi, farbowanie brwi i rzęs;
- oczyszczanie cery, nakładanie maski czy kremów (zabiegi higieniczne i lecznicze);
- usuwanie owłosienia z różnych części ciała (według życzeń i możliwości w użyciu wosk lub laser);
- przeprowadzanie zabiegów po przez ziołolecznictwo, światłolecznictwo, hydroterapię;
- wykonywanie zabiegów upiększających, m.in. makijaż, manicure, pedicure oraz charakteryzacja;
- udzielanie porad w obszarze pielęgnacji cery, skóry i paznokci oraz przeprowadzania prostych zabiegów kosmetycznych.
To idealne miejsce na podkreślenie Twoich kompetencji twardych i miękkich, które są niezbędne w zawodzie dobrej kosmetyczki. Jak to efektywnie przekazać pracodawcy w CV? Możesz zaadoptować do swojego życiorysu zawodowego poniższe przykłady.
Przykład takich umiejętności:
- obszerna wiedza na temat preparatów kosmetycznych;
- otwartość, dokładność, zaangażowanie;
- umiejętność stylizacji i regulacji brwi, farbowanie brwi i rzęs;
- umiejętność wykonania makijażu ślubnego, sylwestrowego/karnawałowego, wieczorowego/smoky eyes, dziennego;
- umiejętność diagnozowania i przeprowadzania zabiegów leczniczych-pielęgnacyjnych cery, szyi i dekoltu, skóry dłoni i stóp, paznokci;
- umiejętne przeprowadzanie zabiegów złuszczających i nawilżających cerę, szyję i dekolt;
- wykonywanie zabiegów na dłonie i paznokcie - parafina, manicure japoński;
- umiejętne przekłuwanie uszu, nosa.
Wpisz wszystkie szkolenia które ukończyłaś i które są związane z wykonywanym zawodem kosmetyczki.
Przykłady szkoleń, zwróć uwagę na przejrzystość i czytelność danych zapisanych w CV, pracodawca poświęca zbyt mało czasu na wnikliwe analizowanie / przeglądanie dokumentów:
Szkolenie: Zawodowy kurs Art-Visage i Stylizacja - 2019
Organizator szkoleń: Akademia Sztuki Piękności Krystyny Łenczyńskiej, KrakówSzkolenie: Microblading brwi - 2019
Organizator szkoleń: Venetta, KatowiceSzkolenie: Wizaż i stylizacja - 2018
Organizator szkoleń: Venetta, Katowice
Przykład:
2013 - 2016
Policealna Szkoła Beaty Mydłowskiej
Kierunek: kosmetologia
Uzyskany tytuł: technik usług kosmetycznych
Fryzjerka / fryzjer układa, modeluje a także doradza fryzury, wszystkie czynności są wykonywane z poprzedzaną konsultacją z klientem.
Głównym zadaniem fryzjera jest prawidłowe ostrzyżenie i nadanie kształtu - ułożenie włosów, zgodne z oczekiwaniem klienta.
Oprócz strzyżenia i modelowania włosów, fryzjer przeprowadza także koloryzację włosów (trwałą koloryzację, półtrwałą i zmywalną koloryzację), najnowsze trendy w farbowaniu włosów to: negative space hair, ombre, sombre, bronde, blorange, splashlight, baleyage itd.
Dodatkowo niektóre salony fryzjerskie oferują usługi związane z zagęszczaniem, przedłużaniem czy regenerację zniszczonych włosów.
Powyższe informacje śmiało możesz wykorzystać w Twoim CV m.in. w rubryce doświadczenie.
Praca na tym stanowisku wymaga ciągłego kontaktu z klientem, w związku z tym trzeba być gotowym na różne, nie zawsze życzliwe sytuacje. Szczególnie jak do salonu trafi roszczeniowy / niezadowolony klient. Dlatego ważne jest aby fryzjer posiadał umiejętność efektywnej komunikacji i tłumienia konfliktów, a także umiejętność odczytywania oczekiwań klientów salonu.
Jak zostać fryzjerem? Osoba musi ukończyć szkołę zawodową bądź technikum / liceum fryzjerskie bądź szkołę policealną o profilu fryzjerskim. W ramach edukacji, która może trwać od 2 do 4 lat, przyszli fryzjerzy odbywają praktykę zawodową w salonie fryzjerskim. Aby zostać cenionym fryzjerem trzeba mieć talent fryzjerski i dobre podstawy do wykonywania zawodu, dlatego zaleca się nawet doświadczonym fryzjerom ciągłe dokształcanie się po przez uczestniczenie w wartościowych szkoleniach i kursach.
Jakie cechy osobowości powinien mieć fryzjer? To osoba kontaktowa, dokładna, cierpliwa, z wyobraźnią, o zdolnościach w rozróżnianiu barw i odcieni, musi również posiadać bardzo dobre zdolności manualne i koordynację wzrokowo-ruchową. Jeżeli posiadasz takie cechy, użyj ich w swoim CV.
Dokument utworzony za pomocą darmowego kreatora PDF online dostępnego na otokariera.
Napisz o sobie w kilku zdaniach, napisz o zdobytym doświadczeniu o cechach które sprawiają że jesteś dobrą kosmetyczką.
Przykład "Podsumowanie zawodowe":
Fryzjerka z 5-letnim doświadczeniem zdobytym w salonie fryzjerskim. Jestem osobą komunikatywną, dokładną, cierpliwą, zaangażowaną w pracę. Uczestniczyłam w wielu wartościowych szkoleniach odnośnie koloryzacji, modelowania i strzyżenia włosów. Szukam pracy w salonie fryzjerskim, w którym wykorzystam mają pasję, wiedzę i doświadczenie.
Fotografia w życiorysie zawodowym / CV będzie dobrze widziana przez pracodawcę, szczególnie zdjęcie osoby która aplikuje na stanowisko fryzjera, dobry wizerunek pracownika jest ważnym elementem każdego salonu fryzjerskiego.
Wymień główne czynności które wykonywałaś /eś w ramach zawodu fryzjera.
Przykład:
11/2015 - 02/2019
Salon Fryzjerski "Imperium Urody", Poznań
Stanowisko: fryzjerkaNajważniejsze obowiązki:
strzyżenie damskie i męskie, modelowanie włosów; opiniowanie w doborze odpowiedniej fryzury i uczesania; koloryzacja włosów - negative space hair, ombre, sombre, bronde, blorange, splashlight, baleyage; przedłużanie włosów metodą keratynową, ultradźwiękową, pętelkową, clip-on/off, tulejkową; wykonywanie fryzur ślubnych, weselnych, wieczorowych, upięć, warkoczy, koków; przeprowadzanie zabiegów mających na celu regenerację i odbudowę struktury włosów; utrzymanie narzędzi i salonu w czystości.
To dobre miejsce w CV na wypunktowanie Twoich kompetencji twardych i miękkich, które sprawdzają się w zawodzie cenionego fryzjera. Zaadoptuj do swojego CV umiejętności które posiadasz na podstawie naszej listy.
Przykład umiejętności:
- duża wiedza na temat preparatów do pielęgnacji, regeneracji i koloryzacji włosów;
- komunikatywność, otwartość, dokładność, zaangażowanie;
- talent w doborze fryzur do kształtu twarzy;
- umiejętność w wyborze koloru / barwy farby do typu urody;
- umiejętność modelowania włosów na różne okazje;
- biegła znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
Wymień w CV ukończone kursy / szkolenia które usprawniają pracę fryzjera.
Szkolenie: Festiwal Upięć - 2019
Organizator szkoleń: WS ACADEMY - Wierzbicki & SchmidtSzkolenie: Total Men's Cat - 2019
Organizator szkoleń: WS ACADEMY - Wierzbicki & SchmidtSzkolenie: Step 1, 2, 3 Cut & Color - 2018
Organizator szkoleń: WS ACADEMY - Wierzbicki & Schmidt
Przykład:
2013 - 2016
Policealna Studium Fryzjerstwa we Wrocławiu
Kierunek: fryzjerstwo
Uzyskany tytuł: technik usług fryzjerskich
Administrator sieci powinien posiadać wykształcenie wyższe techniczne informatyczne, najlepiej o specjalizacji sieci. Powinien posiadać wiedzę dotyczącą zagadnień ze środowiska Linux, MS Windows Server 2016 (i starszych) , a także usług Active Directory, wiedzę i doświadczenie w pracy z protokołem sieciowym TCP/IP.
Poza wiedzą i doświadczeniem zdobytym choćby w ramach praktyk / szkoleń kandydat na stanowisko administratora sieci powinien być osobą komunikatywną, z umiejętnością pracy w zespole, zaangażowaną, gotową do wykonywania pracy wielozadaniowej itd.
Szablon CV napisany za pomocą kreatora PDF online dostępnego na otokariera.
W kilku zdaniach napisz o sobie, o posiadanym wykształceniu, o zdobytym doświadczeniu, o cechach które sprawiają że jesteś specjalistą w swoim fachu.
Przykład w CV "Podsumowania zawodowego" / "O mnie":
Administrator sieci komputerowej z wyższym technicznym wykształceniem, z 3-letnim doświadczeniem pracy w środowisku MS Windows Server i usług Active Directory. Jestem osobą komunikatywną, zaangażowaną, dobrze współpracującą w zespole, gotową do wykonywania pracy wielozadaniowej. Posiadam obszerną wiedzę na temat zagadnień sieciowych OSI i TCP/IP, Windows Server, wirtualizacji, a także stosowania skryptów PowerShell. Obecnie szukam pracy w której będę mógł wykorzystać moją wiedzę i doświadczenie zawodowe, oraz dalej podnosić kompetencje jako administrator sieci komputerowej.
Według obserwacji twórców portalu zawodowo-biznesowego - LinkedIn, brak zdjęcia profilowego na ich portalu ma bezpośredni związek z dużo mniejszą ilością zapytań o współpracę zawodową / biznesową. Choćby dzięki tej informacji wnioski nasuwają się same, o skuteczności dobrej fotografii (najlepiej biznesowej) w Twojej aplikacji / CV.
To ważna rubryka dla pracodawcy, wymień najważniejsze zadania które wykonywałeś w ramach wykonywanego zawodu.
Przykład doświadczenia zawodowego - CV wzór specjalisty IT:
10/2016 - 03/2019
TCC Intermodal S.A, Poznań
Stanowisko: administrator sieci i sprzętu ITNajważniejsze obowiązki:
administracja sieci komputerowej w środowisku MS Windows Server i usług AD; monitoring optymalnego funkcjonowania infrastruktury sieciowej; administrowanie i konfiguracja urządzeń sieciowych; zarządzanie bezpieczeństwem sieci i danych; konsultowanie oraz wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze infrastruktury IT; konfiguracja, instalacja, aktualizacja oprogramowania; skuteczne rozwiązywanie problemów, tworzenie dokumentacji technicznej.
To idealne miejsce w CV na pokazanie kompetencji twardych i miękkich kandydata, umiejętności które są potrzebne w zawodzie specjalisty IT.
Przykład umiejętności:
- duża wiedza na temat warstw sieciowych modeli OSI i TCP/IP;
- wiedza z konfiguracji i utrzymania urządzeń sieciowych Cisco (ISR, Nexus, ASA), Palo Alto Networks;
- znajomość systemów Windows i Linux w odniesieniu do zagadnień sieciowych;
- wiedza na temat rozwiązań firmy Juniper Networks (EX, SRX) i F5 Networks (LTM, ASM, APM);
- duża wiedza z obszaru transmisji bezprzewodowej (Cisco WLC, Aironet);
- zaangażowanie w powierzone zadania, dobra współpraca w zespole;
- zorganizowanie, komunikatywność, otwarty umysł, kreatywność, duża chęć dalszego rozwoju zawodowego;
- dobra znajomość języka angielskiego - poziom B2;
Szkolenie: Gruntowna diagnostyka i zabezpieczanie sieci IT - 2019
Organizator szkoleń: SagesSzkolenie: CISCO - szkolenie administratorów sieci TCP/IP - 2018
Organizator szkoleń: KovexSzkolenie: CISCO CCNA Security - 2018
Organizator szkoleń: Wydział Informatyki PJATK
Przykład:
2013 - 2016
Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Warszawa
Kierunek: informatyka
Specjalizacja: administracja sieciami komputerowymi
Uzyskany tytuł: inżynier informatyki
Już się odchodzi przynajmniej w Unii Europejskiej od określania w CV poziomu znajomości języka obcego tylko następującymi przymiotnikami: dobry poziom znajomości, bardzo dobry, dostateczny, biegły, słaby itd. Taka forma oznaczenia była i jest dosyć nieczytelna dla pracodawcy. Zazwyczaj osoba rekrutująca nie wiedziała jaki poziom reprezentuje kandydat. Jaki posiada poziom znajomości języka obcego używając tylko przymiotnika "dobry" lub "komunikatywny" itd, czy czasem nie jest to tylko jego subiektywna ocena, która z drugiej strony może być błędnie interpretowana. Oczywiście można używać przymiotników wyżej wymienionych ale należy dodać jeszcze oznaczenie ze skali, a o tym poniżej w artykule.
Z pomocą wychodzi Rada Unii Europejskiej i przygotowuje skalę sześciostopniową która w bardzo jasny sposób wyjaśnia, jak określić nasz poziom znajomości języka obcego w naszym CV, do dyspozycji otrzymaliśmy 6-stopniową skalę: A1 A2 B1 B2 C1 C2. Poziom zaawansowania według tej skali bezbłędnie odczytuje każdy rekruter i większość pracodawców.
Charakterystyka / opis skali według Skali Rady Europy, skali używamy m.in. określając w CV poziom naszego zaawansowania w posługiwaniu się językiem obcym:
A1 - (początkujący), na tym poziomie osoba używa popularnych słów za pomocą których buduje proste zdania które dotyczą określonych potrzeb dnia powszedniego. Jest w stanie prowadzić niezłożoną rozmowę pod warunkiem że druga osoba mówi wolno, zrozumiale, w każdym momencie rozmowy jest chętna do pomocy.
A2 - (podstawowy), osoba na poziomie znajomości A2 korzysta z wyrazów / wyrażeń odnoszący się do pracy, rodziny, przyjaciół, zakupów i otoczenia. Potrafi prowadzić konwersację polegająca na prostej wymianie zdań na tematy popularne.
B1 - (średnio zaawansowany), osoba na tym poziomie rozumie główny przekaz zawarty w typowych wypowiedziach odnoszących się do znanych jej tematów i wydarzeń dotyczących pracy, czasu wolnego, zakupów, edukacji, itd. Radzi sobie w zdecydowanej większości przypadków podczas podróży w kraju gdzie komunikuje się określonym językiem. Potrafi budować poprawne proste zdania na tematy mu znane i z obszaru jego zainteresowań.
B2 - (wyższy średnio zaawansowany), osoba rozumie główne wątki treści, obejmującej tematy teoretyczne (abstrakcyjne) i tematy rzeczowe w powiązaniu z rozumieniem tematów technicznych z obszaru specjalizacji rozmówcy. Potrafi w szerokim zakresie budować zrozumiałe i złożone zdania, jak również przedstawić swoje stanowisko w sprawie w której toczy się dyskusja, analizując przy tym różne rozwiązania.
C1 - (zaawansowany), osoba na poziomie C1 posługuje się szerokim zbiorem trudnych słów, zwrotów, przy tym dostrzega w nich ukryty wydźwięk. Potrafi prowadzić płynną i naturalną rozmowę, bez trudu korzysta z odpowiednich słów i poprawnych sformułowań. Swobodnie posługuje się językiem obcym w kontaktach zawodowych, dotyczących kształcenia, społecznych, towarzyskich. Buduje czytelne, poprawne, wyczerpujące, poruszające złożone tematy zdania.
C2 - (zaawansowany biegły), najwyższy poziom w skali, znajomość języka obcego na tym poziomie pozwala zrozumieć właściwie wszystko to co osoba usłyszy bądź przeczyta. Osoba z tym poziomem znajomości potrafi zwięźle podsumować informacje z różnych źródeł prezentując zawarte w nich tezy i argumenty. Potrafi przedstawić zręcznie swoje stanowisko w sposób drobiazgowy, żywiołowy i płynny.
Posiadasz aktualny certyfikat językowy? Dodaj informację o nim w swoim wzorze CV. Pamiętaj okres ważności certyfikatu językowego wynosi dwa lata od daty uzyskania takiego certyfikatu. Przykładowe certyfikaty ze znajomości jęz. angielskiego: IELTS, EFB, TOEFL, TOEIC etc.
Przykład CV wzoru, 3 obce języki i oznaczenie ich znajomości (plus przy jęz. angielskim aktualny certyfikat):
- język angielski - B2, certyfikat TOEIC (2020);
- język niemiecki - A2;
- język hiszpański - B1.
Wszystkie nasze wzory CV zawierają w stopce aktualna klauzulę o ochronie danych osobowych / również kreator CV dodaje z automatu klauzulę (treść klauzulę możesz edytować, zmienić w formularzu kreatora). Jeżeli użyjesz programu MS. WORD / format DOC / DOCX do pisania CV, treść klauzuli możesz zamieścić mniejszą czcionką np. rozmiar 9px, nie ma potrzeby zbytniego eksponowania klauzuli w dokumentach rekrutacyjnych, wystarczy że jest spełniony wymóg formalny.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby używać także skróconej wersji klauzuli, przykład poniżej:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [NAZWA FIRMY] w zakresie trwającego procesu rekrutacyjnego.
2021-01-28
Robert2020-12-10
Marek2020-09-17
Ryszard2020-01-09
Nocny2019-12-18
Joasia2019-10-07
M2019-10-04
Patryk2019-09-30
Kamil2019-09-22
Maniek2019-07-31
Agnieszkawww.otokariera.pl © 2024 Polityka Prywatności i Pliki Cookies